Prin gaura cheii

Memorii

Posted on: December 7, 2008

Cand eram mica, imi placea sa citesc carti cu povesti, cu zane si feti frumosi, cu cavaleri si printese.  Una din ciudateniile mele era ca daca imi placea o carte, o reciteam obsesiv (asa am ajuns sa citesc Ivanhoe si Ciresarii prima carte, de cel putin 5 ori).

Dupa asta, in generala si in liceu am avut parte de lecturile obigatorii si de cele suplimentare care erau un motiv de depresie. Nu cred ca a fost vreo carte pe care trebuia sa o citim care sa nu iti creeze o stare groaznica. Chiar nu exista oameni normali, chiar toti sunt alienati mintal sau criminali? Nu cred ca ca viata e plina de floricele roz, dar nici nu cred ca totul este asa de negru.

Dupa ce am terminat liceul nu am apucat sa mai citesc atat (decat carti de specialitate). Am incercat totusi sa citesc lucruri mai light (daca vreau sa ma deprim, ma uit la stirile de la ora 5)., dar ma mustra constiinta. Pe de o parte… prea mult sirop, pe de alta… cum sa citesc o carte in care nu moare nimeni, sau macar sa innebuneasca. Cum sa se termine cu bine? Daca se termina cu bine, inseamna ca nu e o carte de calitate, e un fel de telenovela, nu? Asta am invatat in liceu.

Asa ca am gasit un nou gen de carti. Care nu se termina nici cum. Pentru ca sunt Memorii. Adica sunt scrise de oameni (in cazul meu femei) care inca traiesc si care, din diverse motive, si-au povestit experienta de viata, cu bune si cu rele, asa cu este ea. Poate putin exagerat, pe acoluri siropos, dar macar real. Pana acum am reusit sa citesc Indragostita de un masai si Adio Africa! (Corrine Hoffman) – despre experienta din Kenia a unei elvetience, Arsa de vie (Suad) – o femeie din Cisiordania care a ramas insarcinata fara sa fie casatorita (pentru ca autoarea a dorit sa ramana anomina, cartea ar putea sa nu fie neaparat reala) si Adevarata viata de gheisa (Mineko Iwasaki).

Acum citesc Mananca, Roaga-te, Iubeste (Elisabeth Gillbert) si imi place foarte mult. Cred ca voi ramane la stilul asta de carti pentru o vreme, dar poate sa incerc sa citesc si memorii scrise de barbati.

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
December 2008
M T W T F S S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
