Prin gaura cheii

Probably NOT the best City in the world!

Posted on: July 3, 2009

Am fost in concediu… anul aceasta am ales ca destinatie de “criza” (in cazul nostru de timp) zona Bran-Moeciu. Ne-am simtit bine si am cheltuit mult mai putin decat in oricare din vacantele petrecute pe dincolo. Voi reveni cu un post despre asta (insotit de poze, evident).
Continuand cu ideea de acum… printre altele, intr-o zi ploiasa ne-am hotarat sa mergem sa vedem Brasovul. Doar nu era sa ramanem inchisi in cabana. Zis si facut. Pe o ploaie torentiala plecam noi din Moeciu cu destinatia Brasov, unde se parea ca cerul e ceva mai deschis ca si culoare.
Ajungem in oras si… tapa… ploua si aici. Eu la volan, oras necunoscut, ploaie torentiala. Va dati seama… praf. Ne invartim in cautarea unui loc de parcare fara plata. In final renuntam. Parcam undeva si incercam sa platim. Parcarea se poate plati doar cu monezi de 10 si 50 de bani. Daca vrei sa stai cateva ore si nu ai purcelusul norocos cu tine, sa te vad pe unde scoti camasa. Dar stai… exista o varianta de rezerva: abonamentul pe o zi. Cu gandul la mult hulitul TelParc, ne indreptam spre un chiosc de ziare. Vanzatoarea se uita stupefiata la noi cand o intrebam. Ne schimba totusi cateva fise, sa avem si noi de o ora si ne indruma catre primarie. Mai intrebam si niste politisti si ei tot de primarie ne zic, asa ca hotaram sa ne incercam norocul acolo. Platim o ora de parcare si plecam. Cu gandul ca ne intoarcem cu abonamenul ala, lasam aparatul foto in masina, ca ploua prea tare. Intre timp, adidasii mei incep sa ia apa. Ne invartim pe acolo inca vreo jumatate de ora pana cand gasim primaria. Intram. Ne uitam stanga-dreapta si ne hotaram sa intram in sala unde se cereau audiente pentru diverse probleme (! era singurul loc in care puteai sa intri). Domnul de la primul birou liber ne intreaba ce vrem… noi, timid “Abonament de parcare de o zi…” El se uita amuzat la noi. “Trebuie sa mergeti la firma care se ocupa de asta!” si ne da adresa. POFTIM!!! deja umblasem o ora dupa nenorocitul ala de abonament. Pentru o zi de vizita intr-un oras… e cam mult de suportat. Plecam aproape injurand de acolo, cu gandul ca daca se intampla ceva, ii dam in judecata… NOI CHIAR VROIAM SA PLATIM!!!
Unde sa mergem acum? Ploua in continuare si abonament nu aveam. Nu ne mai intoarcem la masina si mergem sa vedem Piata Sfatului, care intre timp devenise Lacul Sfatului. Adidasii mei sunt definitiv compromisi. Cum nu puteam sa stam acolo in ploaie, ne hotaram sa ne intoarcem la masina si sa plecam. Pe drum, ne razgandim si vrem sa urcam pe Tampa. Normal, nici un fel de indicator catre telecabina. Ne-am tot uitat noi in sus, sa vedem pe unde e, dar la un moment dat, din cauza caselor, nu se mai vedea. Pe drum, nimeni, ca doar ploua. Intr-un final, se face si o straduta in dreapta si gasim si noi telecabina.
Cand ajungem sus… dezamagire totala. Un restaurant comunist in care mi-ar fi frica sa mananc. Ne indruma cineva catre punctul de Belvedere. In sfarsit… primul lucru frumos din Brasov: panorama orasului. Ne intalnim cu un grup de 5 americani ca admira si ei orasul. Stam si noi vreo 10 minute si facem poze (cu telefonul). Intre timp, ploaia se opreste, dar eu am o balta in papuci. Ne intoarcem vrem sa ne luam un suc la restaurant. Raspunsul?… “Baietii au vazut ca ploua si au plecat. Nu va putem servi cu nimic”. Trebuie sa completez ca era doar ora 15:30 si ca se inseninase deja cerul. Coboram sictiriti inapoi in oras.
Ne oprim totusi pe o terasa pe Strada Republici. Intre timp iese soarele si totul incepe sa se usuce (mai putin adidasii mei). A fost totusi frumos sa stai si sa te uiti cum tot orasul revine la viata. Pacat ca frape-ul mi-a facut varza stomacul… si aproape mi-a distrus ziua si m-a facut sa nu imi doresc sa ma mai intorc pe acolo foarte curand.

PS. Pe toate umbrelele din centrul orasului scria Brasov… Probably the Best City in the World! NOT!

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
July 2009
M T W T F S S
« Jun   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
