Prin gaura cheii

Viata in Anglia

Posted on: November 2, 2009

Dupa trei luni petrecute pe aici, si deja cu gandul la intoarcerea acasa, vreau totusi sa scriu cateva randuri despre viata mea aici, asa cum a fost ea, cu bune si cu rele. Am stat in Wigan, un orasel intre Manchester si Liverpool, mai aproape totusi de primul. Ce ne-a placut si ce nu ne-a placut? Cateva idei:

DA. Sala de fitness. Am fost in ultimele 2 saptamani la sala. Nu cred ca poate fi comparat cu nimic ce poti gasi in Timisoara. Aveam acces la sala, la toate cursurile lor (aerobic, tae bo, etc…), la bazin (aveau inclusiv uscatoare de par), jacuzzi, sauna. Au foarte multe biciclete si benzi de alergat. Nu cred ca se poate intampla sa nu gasesti una libera. Pretul… 50 de lire (daca compari cu cat costa mersul la bazin doar la noi, nu ma refer acum la cel de la Poli).

NU. Preturi foarte mari la mancare, sau cam la orice vrei sa cumperi. Sunt cam de 2 ori mai mari (cel putin).

NU. Pub-urile sunt imbascite si pline de fetze dubioase (si de fete dubioase… dar astea ies numai noptea, nu cand mergeam noi sa mancam acolo).

DA. Disciplina in trafic. Este incredibil, dar cred ca am auzit claxonand pe cineva maxim de 10 ori. Noi am claxonat cred ca o data.

NU. Cladirile lor arata deprimant, asa cum sunt, din caramida aparenta innegrita. Si au multe cladiri in paragina chiar in centrele oraselor. Not a pretty sight.

NU. Criza economica i-a lovit destul de rau. Si sunt foarte multe magazine inchise si puse langa cladirile din caramida rosie… totul arata destul de creepy. Desi criza nu se vede in stilul de viata al oamenilor.

DA. (Cel putin din punctul meu de vedere…) Nu se fumeaza inauntru. Toate pub-urile sau barurile sunt pentru nefumatori.

NU. Toata lumea fumeaza pe strada, asa ca totul s-a transformat intr-un imens cos de gunoi.

DA. In fata fiecare scoli, dimineata, la ora la care copii vin, sta cineva si supravegheza trecerea de pietoni. E imbracat cu o haina reflectorizanta si opreste masinile atunci cand copiii trebuie sa treaca.

DA. Spitalele, si in general tot ce tine de sanatatea lor. Asa ca speranta de viata este foarte ridicata.

NU. Oamenii. Englezii sunt chiar urati si foarte multi dintre ei arata bolnavi sau cu probleme. Poate are legatura si cu punctul de mai sus, sau poate pur si simplu atunci cand au descoperit lumea noua toti cei care puteau au plecat acolo sa se imbogateasca si cine a ramas… De asemenea, populatia este destul de imbatranita.

DA. Poti face lucruri la care nu te-ai gandi in Timisoara. De exemplu,  am vazut un atelier de “Potery”, la care mi-ar fi placut sa merg, dar din pacate nu am avut timp.

DA. Serviciile. Nu cred ca am fost intr-un loc si cei care trebuiau sa te serveasca s-au purtat urat. Mai mult decat atat, majoritatea chiar iti zambeau, parca se bucurau ca ai cumparat de la ei.

NU. Alcoolul. Aici toata lumea bea, teoretic de la majorat, dar eu cred ca am vazut si mai tineri beti pe strada. Seara cred ca asta este ocupatia de baza a englezului. Mai ales la sfarsit de saptamana. Din punctul asta de vedere, nu este un loc in care mi-as dori sa imi cresc copiii.

NU. Vremea. Daca iubesti soarele, Anglia nu este pentru tine. Aici ploua tot timpul, mai rar prinzi o zi fara. E adevarat ca in care stai 10 ore in depozit si cand pleci seara e deja intuneric, nu prea te mai intereseaza daca ploua sau nu, dar in mod normal este destul de deprimant.

DA. Salarul. Anglia este una din tarile europene cu salarul minim cel mai mare, in jur de 1100 de euro pe luna. Cu alte cuvinte… soferii de pe masinutele din depozit s-ar putea sa aiba salar mai mare ca multi dintre noi. Si desi preturile sunt de 2 ori mai mari, salariile sunt de 10 ori. Salarul minim in Romania este in jur de 160 de euro.

NU. Viata de “noapte”. Aici distractia maxima este sa iesi intr-o seara in oras si sa bei. Poate nimic anormal. Dar daca faci asta de 3 ori pe saptamana si bei pana nu mai stii de tine… deja e exagerat. Tocmai am citit un articol pe tema asta, intr-o revista mondena, in care le explica femeilor ca e ok sa bei, dar ca bautul in fiecare zi poate sa iti afecteze foarte grav ficatul. Si recomanda ca intr-o saptamana, macar in 3 zile sa nu bea. Nu stiu cum vi se pare voua, dar mie nu mi se pare nici pe de parte acceptabil asa ceva. In plus, un asemenea stil de viata presupune ca se trezesc relativ frecvent dimineata fara sa stie ce au facut in noaptea precedenta, sau poate chiar unde sunt si cu cine.

NU. Casele “mari si spatioase”. Nu prea au blocuri si lumea sta la case. O sa ziceti… ce grozav. Pe naiba, au niste case asa de mici si spatiul din fata lor pana in strada e practic inexistent, ca apartamentul nostru din Timisoara pare de lux. Si in plus, casele sunt foarte scumpe. Ce am vazut noi, treceau toate de 100 de mii de lire.

DA. Totul este verde. Au multe spatii verzi in oras, care arata tot timpul proaspat. Pe marginea drumului au ghivece foarte mari cu flori de toate felurile. Probabil ca ploaia ii ajuta sa le pasterze mereu verzi. Si inca un avantaj. Nu au praf.

DA. Sportul la loc de cinste. Peste tot gasesti magazine sportive, cu articole la preturi acceptabile. Fiecare orasel are echipa lui, la cel putin unul din sporturile lor preferate: fotbal, rugby sau cricket (nu neaparat in ordinea asta). De exemplu, in zona in care stam noi sunt 7 echipe de fotbal in prima liga, pe o raza de 50 de mile: 2 echipe in Liverpool (FC Liverpool si Everton), 2 echipe in Manchester (Manchester United si Manchester City) si pe langa astea: Wigan Athletic, Bolton Wanderers si Blackburn Rovers.

DA. Emisiuni interesante la TV. Am vazut tot felul de emisiuni, majoritatea la care ne-am uitat noi au fost concursuri, partial copiate si in Romania. Noua ne-au placut. Mai ales X factor sau Britain Biggest Brain. Si stirile pe care le-am vazut au fost … altfel. Nu cu atatea accidente si nenorociri. Nu ca la ei nu s-ar intampla. Mai ales la cum beau. Dar nu sunt atat scoase in evidenta.

NU. Transportul in comun este scump. (60 de lire dus-intors la Londra, dar faci 400 de mile in 2 ore cu trenul)

Si sa inchiei intr-o nota optimista.

DA. “Country side”. Cei mici au ocazia sa viziteze ferme special facute pentru ei,  sa decopere viata de acolo, sa invete cum trebuie ingrijite animalele, pot sa se joace cu ele si nu in ultimul rand, pot gusta mancare facuta doar din produse naturale, cultivate la ferma. De asemenea, au gradini frumoase si vechi prin care iti face placere sa te plimbi (si sa manaci mure).

 

12 Responses to "Viata in Anglia"

excelent , ms mult.

Din ce ai spus mie mi-ar place sa traiesc acolo, imi plac mult casele din caramida macar ei au multa verdeata ca la noi ai blocuri comuniste majoritatea iar pe unde mai e o bucata de pamant in spatele blocurilor de obicei ajunge parcare si e numai pamant gol fara pic de iarba (cel putin asa e pe la mn, am un spatiu destul de mare da nu vezi decat pamant gol si masini parcate) , n-am nimic cu ploaia chiar imi place, doar partea cu betivi nu prea imi place

un articol care le cuprinde pe toate si care mi-a fost de mare ajutor la un proiect despre viata in Anglia !
sper sa ajung pe acolo si sa ma bucur cand voi vedea ceea ce am citit !

In cateva luni o sa ma mut in Anglia… din pacate, in Romania e ft, ft greu… nici nu stiu ce-o sa fac acolo… dar deh… in viata trebuie sa mai facem sacrificii…
Mai e cineva pe aici care locuieste in Anglia? Daca da, contactati-ma!
Multumesc!

da si eu m-am saturat de tara mea…(ce urat suna !)…si eu ca si tine ma gandesc tot spre acolo…am auzit ca este greu si acolo…dar poate nu ca aici…vreau sa iau viata de la capat…aici nu se mai poate…nici eu nu stiu ce o sa fac acolo…sper sa reusesc !…macar pentru copii…pentru copii…Dan

si eu de asemenea ma gandesc foarte serios la plecatul in Anglia la lucru pentru ca tara noastra nu iti ofera chiar nimic.
Daca ma poate ajuta cineva cu un loc de munca sau ceva indrumari as fi recunoscator.
Multumesc

abia astept sa am mut acolo. totul e perfect. doar ca pana o sa termin eu facultatea cred ca o sa fie full de straini si o sa fie mai rau poate insa speranta moare ultima.

mar interesa si pe mine sa plec da nu stiu cum merge treaba

Acum 2 ani, am fost trimisa de firma la care lucrez in Romania in delegatie pentru cateva luni. Nu am fost niciodata angajata decat in Romania si din pacate nu te pot ajuta cu informatii despre ce ai nevoie pentru a munci acolo.

vreau sa plec si eu acolo hai sa facem echipa sa plecam toti

ce spune-ti fratilor

da asa este … chestia e ca in Romania nu prea ai ce face si de asta pleaca toata lumea. Bafta la cautat…va ajut si eu cu ce pot.

Ce faci acolo daca ai copii mici gen 6 si 2 ani daca tu si sotul muncesti ai unde sa-i duci sau cum faci as vrea sa vin si eu poate ma ajuta cineva cu un sfat

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
November 2009
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 975 other followers

