Prin gaura cheii

Crema de zahar ars

Posted on: November 23, 2009

Cu asta m-am ocupat in week-end. E o reteta simpla, dar buna.

Ai nevoie de: 6 oua, 1 litru de lapte, zahar (aproximativ 500 g), esente de vanilie si rom.

Pentru inceput, se alege vasul in care se va face crema. Atentie, vasul va trebui pus la cuptor, asa ca trebuie sa fie unul rezistent. Eu am folosit unul de Jena.

Se pun 4-5 linguri de zahar si se topesc in vas, la foc mediu. Cand tot zaharul este topit, se tapeteaza cu el vasul.

Separat, se amesteca cele 6 oua cu laptele. Se adauga esenta de vanilie si rom. Se pune zahar dupa gust. Se toarna compozitia in vasul pregatit mai inainte.

Se pune totul la cuptor si se lasa pana cand crema s-a inchegat si are o crusta maronie.

Pofta buna!

6 Responses to "Crema de zahar ars"

I’ll be damned! :)) Chiar ma gandeam la reteta asta acu cateva zile. Am vazut reteta asta o singura data cand a facut-o matusa-mea. Cred ca aveam 9 ani. Parca imi aduc aminte ca ea a pus si un pic de faina in laptele cu oua. Ce imi aduc aminte foarte clar e ca nu mi-a placut gustul puternic de ou pe care il are, mai ales mai la mijloc. Alta chestie pe care a facut-o e ca dupa ce a fost gata a intors vasul pe o farfurie si arata ca un tort foarte inalt, dar nu foarte frumos.😛
Am facut-o si eu odata, prin anul intai. Still didn’t like the egg taste.🙂
Nu-mi aduc aminte ca mami sa o fi facut vreodata, desi o stie. Asta e una din retetele alea foarte scumpe. :)))

Nush ce sa zic… mie mi-a iesit foarte dulce si nu se prea simtea gustul de ou. Ce a facut matusa ta probabil era tort de zahar ars. Eu, din motive istorice nu fac asa ceva. Si nu mi se pare scump. Deci… a costat asa:
ouale 3 roni, laptele 4 roni, esentele 1.25 roni si zaharul 1.5 roni. Aproximativ 10 roni tot.
Si am mancat patru oameni mai putin de jumatate aseara.

cu restul de 50% nu faci livrari la domiciliu?

All in all, imi plac si postul si pozele.

da, cred ca ai pus si tu cam mult zahar si in compozitie si ars. Probabil si focul a fost cam tare pt. ca nu s-a intarit bine. Insa sunt sigur c-a fost delicioasa.
Congrats

Oh well, asta depinde de cat de mult o lasi la cuptor, nu de cat zahar pui. Mie imi place sa nu se usuce de tot. Si da, a fost foarte buna

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
November 2009
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
