Prin gaura cheii

Yumeiho

Posted on: January 15, 2010

Da, am o obsestie cu Japonia, dar de data asta a fost ceva involuntar. Nu cred ca v-am povestit, cel putin nu la toti, cum mi-am aranjat eu spatele in Spania, intr-un Aqua-parc. Reteta e simpla: pui 2 bucati persoane intr-o singura barca si ii arunci pe un topogan cu apa. Faci o rotire de 180 de grade chiar cand barcuta face un salt si gata. Spatele e rezolvat. Si inca bine de tot. Asa de bine ca a trebuit sa merg imediat dupa la punctul de prim ajutor si saptamani intregi nu ma puteam ridica direct din pat, trebuia sa ma intorc pe o dunga. Nici nu se punea problema de abdomene, iar de rotit nu ma puteam roti de loc. Nu, nu am fost la doctor pentru ca nu vroiam sa imi fac inca o radiografie, plus ca am incredere din ce in ce mai putina in ei. Mi-am tot propus sa merg la masaj, dar nu am avut niciodata timp.

Doar ca dupa 2 luni in depozit in Anglia (a se citi curent si frig), nu am mai putut. Ma durea din ce in ce mai rau si cand m-am intors acasa m-am dus imediat la masaj. Nu masaj de relaxare. Tehnica de masaj se numeste Yumeiho sau “metoda de indreptare a coxalelor prin masaj si presopunctura” si obiectivul principal este de a reda simetria corpului. Chiar daca nu pentru toti este evident, nu suntem simetrici nici cand vine vorba de lungimea picioarelor. Chiar daca diferenta dintre ele este foarte mica, greutatea nu este distribuita egal pe ambele picioare, rezultand o solicitare a coloanei. Pozitia  prelungita din cauza locului de munca (statul la birou, dar si statul in picioare) solicita coloana, creand la inceput o stare de discomfort si apoi ducand la aparitia durerilor. Nu, nu e bine sa crezi ca o sa treaca de la sine. Nu in cazul asta. E mult mai bine sa incerci sa previi sau sa ameliorezi problema. Eu una asa am facut.

In cele 2 saptamani cat am fost in timisoara am mers de 4 ori la masaj si m-a ajutat foarte mult. Celelalte 2 luni in Anglia au fost suportabile. Nici eu nu am mai stat doar, mi-am facut abonament la sala si mergeam sa inot. Cand m-am intors, am mai fost de 2 ori inainte de Craciun si de 2 ori dupa Anul Nou. Rezultatul? Acum pot sa imi rotesc spatele aproape la 180 de grade fara sa ma doara. Mai pocneste din cand in cand putin, doar asa ca sa nu uit ca trebuie sa am grija.

In ce consta Yumeiho? Sunt o serie de tehnici de manipulare osteo-articulare, gimanstica mio-articulara, puncto-terapie, elemente de streching si masaj traditional (suedez). Mai pe intelesul lu toti… iti pocneste si indreapta toate oasele din coloana si coboaba apoi pe centri nervosi aflati pe picioare (nervul sciatic). Poate suna mai scary, dar  nu ar trebui sa doara, daca faci masajul preventiv si nu dupa ce esti bolnav. Pe mine evident ca m-a durut, da ma durea si asa, fara masaj. Mai multe puteti sa cititi si aici, aici, sau aici si se pot vedea si cateva poze explicative.

PS. Si legatura cu Japonia? Evident ca a fost inventat de un japonez si ca acolo este folosit cel mai mult. Si nu mai scriu posturi de pe o zi pe alta, ca nu mai au nici cap nici coada!

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
January 2010
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
