Prin gaura cheii

To Hack or Not To Hack

Posted on: January 26, 2010

Asa deci… numai ce am reusit sa imi fie aflata parola de pe un joc (nu dau nume) si am ramas fara “munca” de 3 luni. Si am inceput sa imi pun tot felul de intrebari. Si da, pt oricine se intreaba… am fost blonda, asa ca as avea nevoie si de ajutorul vostru:

1. Parola de windows. E un “must”? De ce?

2. Ce antivirus ati folosit si recomandati? Eu m-am uitat pe review-uri si cele mai bune erau BitDefender si Kaspersky, cu diferente minore ca si protectie, dar cu diferente majore de pret.

3. Free sau cumparat? Evident, de ce?

4. Firewall? Asta deja e un topic avansat pentru mine…

5. Si mai avansat… Routerul! Cu asta ce fac… sa fiu sigura ca nu am incidente in retea?  Asta deja e un subiect destul de mare, da macar cateva hint-uri.

Multumesc.

Si un mic poll, cu ce antivirus vi se pare cel mai bun:

7 Responses to "To Hack or Not To Hack"

eu folosesc bitDefender [era o promotie in dec cu 6 luni free] si nu am avut probleme deocamdata.

Si cred ca e de ajuns antivirus & firewall. Iar linux e muult mai sigur. Apoi instalez executabile doar de pe siteuri de incredere.

Have fun🙂

PS: Am patit-o si eu, cand m-am trezit cu gmail & yahoo luat pt ca am uitat mailul deschis la faculta.

Ms de info. Stiam ca se poate intampla daca uiti conturi deschise prin diverse locuri, dar eu am intrat doar de la lucru si de acasa. Si faza cu executabilele o stiam. Presupun ca am luat ceva virus de pe un torrent… (sau pentru ca nu am pass pe windows, ar fi si asta o varianta). Nu ma asteptam sa se intample asa ceva, sa iei de pe torrent si sa nu urle antivirusul, care era NOD32…

Esti sigura ca nu ai pierdut parola din cauza ca ti-a ghicit-o cineva? Daca ti-ar fi instalat un keylogger nu cred ca avea cineva interes sa-ti fure chiar parola de la nustiu ce joc. Chiar, nu poti sa o recuperezi cu cu facilitatea de “lost passwords”?

well, au fost sparte 2 conturi in aceeasi seara, de pe acelasi comp. e greu de crezut ca au fost ghicite amandoua. si presupunem ca a fost un fel de virus care a furat cookies de la firefox pt ca parola nu mai era tastata de ceva timp, se intrat direct din browser. si contul il am, ca nu a avut acces la emial, da am ramas fara armata scoasa 3 luni…

asa… si faza cu parole mai lungi de 15 caractere are legatura cu asta: “if a password is fifteen characters or longer, Windows does not even store the LanMan hash correctly. This actually protects you from brute-force attacks against the weak algorithm used in those hashes. If your password is 15 characters or longer, Windows stores the constant AAD3B435B51404EEAAD3B435B51404EE as your LM hash, which is equivalent to a null password. And since your password is obviously not null, attempts to crack that hash will fail.” luat de aici.

paaaai

1. nu e neaparat un must, dar prinde bine sa ai. Imagineaza-ti ca ai din greseala activat serviciul de telnet sau remoteDesktop si nu ai parola pe sistem🙂 O parola buna e mai lunga de 6 caractere si nu contine doar litere. Nu ai nevoie de o parola de 15 caractere. Una de 8 este arhisuficienta, iar daca e si generata aleator atunci esti acoperita. Cine iti gaseste o parola de 8 caractere iti gaseste si una de 15, nu e nici o diferente.
2. nu ai nevoie de cel mai bun, sunt unele free destul de bune, de exemplu: avast sau avira🙂
3. free
4. firewall-ul nu e necesar. zic eu. Dar daca vrei sa fii mai mult decat sigura poti sa-ti instalezi unul. Firewall-ul te ajuta daca stii ce aplicatii au voie sa iasa pe internet.
5. routerul daca e wireless poate deveni periculos, dar:
– activeaza-ti criptarea parolei de tip wpa (wep e f usor de spart)
– pentru a fi super sigura poti sa-ti pui filtru de mac si sa dai voie sa se conecteze in retea doar mac-urile specificate de tine.

Buna din nou Andreea.
In primul rand parola pe windows este necesara doar daca nu lasi calculatorul/laptopul acasa, in sensul ca au si altii care nu ar trebui acces la el. Oricum depinde de windows cat de repede poate fi aflata si aia, dar sa o ai nu strica deloc.
Apoi antivirus raman in discutie Bitdefender, Kaspersky si NOD, bitdefenderul ramand zic eu in top. Il folosesc de multa vreme, e singurul antivirus sub protectia caruia nu am patit nimic. Cu celelalte m`am virusat chiar daca erau active. Desigur free, sunt atatea moduri de activare a unui antivirus incat nu se merita sa fie cumparate.
Firewall-ul parerea mea e necesar sa fie activat pentru ca oricand se poate ca un site sa te atace si sa te trezesti cu musafiri nepoftiti. Indiferent ca e cel de la windows sau de la antivirus, sta el bine acolo si isi face treaba fara sa te deranjeze. Desigur, in retele mari unde se transfera mult pe retea e necesar sa fie dezactivat.
Pe un router wireless o parola e suficienta, noi in camin in camera avem asa ceva si nu avem probleme cu el. Si acasa la fel, configurat, parolat si e suficient.
Sper ca ti`am fost de ajutor😉 .

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
January 2010
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
