Prin gaura cheii

The First Land of Choice

Posted on: August 3, 2010

Am fost in concediu. O saptamana. Si acum, cu mintea odihnita ma apuc sa compun iar pe blog.

Unde am fost? Anul asta am vizitat Croatia. Ca statiune de destinatie am ales Dubrvnik-ul, taman in celalalt capat de tara. A fost un drum lung si obositor, dar a meritat efortul. A fost cel mai frumos litoral unde am fost pana acum. Vila in care am stat a fost superba si ca bonus, balconul principal avea vedere la mare si la cetate si la portul vechi si era incadrat de 2 palmieri.

Plaja e adevarat ca nu e chiar perfecta, daaar, apa compenseaza acest mic defect. Noi mergeam dimineata pe plaja de langa cetate si dupa-masa pe o plaja ceva mai departe, dar mai putin aglomerata. Ambele plaje aveau nisip, dar si destul de mult pietris. In schimb, marea era de un albastru pur, foarte curata si stravezie. Pe mine m-a vrajit din primul moment amestecul intre peisajele mediteraneene si incarcatura istorica a locului.

In ciuda bombardamentelor din anii 90, Dubrovnikul este un oras bine conservat. Te poti plimba pe strazile pietruite inca din secolul 13-14, pe o piatra deja lucioasa de pasii atator generatii de oameni. Sunt foarte multe cladiri vechi care pot fi vizitate. Si muzee. Noi am fost doar pe zidurile cetatii, de unde se vede orasul foarte frumos.

A fost o surpriza sa descoperim ca in general lumea nu merge la plaja de dimineata. Numai noi (fetele) eram pe acolo. Doar de dupa-masa se aglomera si atunci nu mai mergeam pe plaja de langa portul vechi, ci pe o alta, ceva mai departe, dar mai libera. Aici aveam de coborat si apoi de urcat cam 170 de trepte: un mod foarte natural de a te mentine in forma. De altfel cam asa este peste tot in Dubrovnik. Mereu ai de urcat si coborat scari.

Am incercat sa profitam ca suntem la mare si sa comandam doar mancare specifica. Asa ca am urmat o dieta de “sea food”: creveti, caracatita, calamari si tot felul de pesti.

Deja mi s-a facut dor de mare… doar compunand “post”-ul asta! Voi reveni cu poze, cand le recuperez.

UPDATE: Gata! Mi-am recuperat pozele… Cateva impresii din Dubrovnik:

Plaja si cetatea

Portul vechi

Insula Lopud

Stradun (strada principala)

Cetatea noaptea (poza de pe balcon)

Cetatea

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
August 2010
M T W T F S S
« Jun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
