Prin gaura cheii

Sunt Andreea si sunt dependenta

Posted on: November 11, 2010

… dependenta de Internet si de TV. Pare ciudat, nu? Sluja ma obliga sa stau zilnic in fata calculatorului, asa ca din cand in cand mai arunc si eu un ochi pe internet. Nu ca as fi Chuck Norris care a citit tot Internetul de doua ori… Si seara, cand ajung acasa, ma uit la televizor. Nimic exagerat, nu? Asa am crezut si eu. Pana cand m-am trezit intr-o vacanta (doar de o saptamana) faca internet si televizor. WOW! Cum se poate asa ceva?  In era tehnologiei? Cei unde stam sunt niste inapoiati, nu?

Si atunci am facut o descoperire surprinzatoare… eu ce ma fac fara? EU CE FAC ACUM? Da, parem pierduti. Avem nevoie de toate imaginile si sunetele si informatia care ne bombardeaza zi de zi mintea. Si daca asta nu e definitia dependentei… atunci nu stiu ce mai e. Incearca 2 zile sa nu deschizi calculatorul si nici televizorul si ai sa vezi. La inceput e un fel de panica. Nu mai stii ce sa faci. De parca oamenii, pana acum 20 de ani, nici nu traiau. “TREBUIE SA FII INFORMAT!” asa ca incerci mereu sa fii la curent cu toate. Nu poti. Si nici nu poti sa traiesti doar online. Da, stiu, si eu am cont pe o gramada de site-uri de socializare. Dar cu prientenii cel mai fain te intalnesti la o cafea, nu virtual. Si ce daca nu ai mai postat de mult pe facebook sau pe twitter? Doua mii de prieteni acolo nu conteaza ca 2 prieteni aici, intre oamenii in carne si oase.

Ce-i de facut? Eu de atunci incerc sa am macar o zi pe saptamana fara. Am renuntat la jocuri. Ies mai mult afara. Citesc. Ati incercat vreodata sa ascultati linistea?

2 Responses to "Sunt Andreea si sunt dependenta"

Daca as fi un critic literar as spune ca e un text foarte bine scris, inchegat, cu idee, are cap si coada.
Dar cum nu sunt un critic literar, nu pot sa spun decat “Bravo!”. Bravo pentru post si bravo pentru ideea de nu te lasa prada virtualului!

“Ce-i de facut?” buna intrebare….. e f greu sa iesi din obisnuinta pe care ne-o creem singuri, sa iesim din tiparul mintii, care ne-a subjugat total si ai carei sclavi am devenit fara ca nici macar sa realizam asta. Majoritatea se identifica cu gandurile si emotiile lor proiectate de minte, se lasa dominati de ele si astfel reactioneaza in mod negativ la diferitele situatii care apar in viata.

Aceasta melodie mi se pare relevanta cu privire la ascultarea linistii si a intra in meditatie: http://www.youtube.com/watch?v=zbQwrLe6W14

De asemenea Andreea iti recomand sa asculti niste videori cu Eckhart Tolle si eventual sa citesti cartea lui Puterea prezentului, una din cele mai bune carti din istorie dupa parerea mea.

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
November 2010
M T W T F S S
« Oct   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
