Prin gaura cheii

Cum supravietuiesti in Olanda?

Posted on: May 26, 2011

Da, probabil ca nu e ce va asteptati, dar ramasesem in urma cu stirile. Dupa Pasti, mi-am trimis barbatul in lume si am plecat in Olanda. Trebuie sa recunosc, spre rusinea mea, ca nu prea stiam eu foarte multe despre ce e pe acolo. Cred ca de asta impresia pe care mi-a facut-o tara a fost si mai puternica. Oamenii astia chiar merita respect. Pentru tot ce au facut si ce continua sa faca. Nu e de loc simplu sa iti scoti tara din mare in fiecare zi, in fiecare clipa, sa stai mereu de paza la fiecare milimetru in plus cu care creste sau coboara apa. Si da prieteni, in Olanda e foarte multa apa. Nu mi-as fi putut imagina ca poate exista un asemenea loc pe pamant. Auzisem eu ca parte din tara e sub nivelul marii si ca olandezii mereu isi extind tara inspre Marea Nordului. Dar mi-am imaginat ca e simplu… ai asanat bucata respectiva de pamant si gata, poti sa o folosesti. O nu, nu e nici pe departe asa. Apa vine mereu peste, asa ca mereu trebuie sa tii pamantul uscat. Fiecare bucatica de pamant e inconjurata de canale in care se colecteaza apa, un fel de puzzle de pamant si mare. Nu e de mirare atunci ca se lauda: “Dumnezeu a creat lumea, dar olandezii au creat Olanda”.

Sa revin totusi. Cum supravietuiesti? Pentru mine a fost simplu. Am avut doi prieteni minunati, Iulia si Timo, care m-au asteptat la aeroport, m-au plimbat, si deloc neimportant, m-au ferit de toate masinile, tranvaiele si da, nu in ultimul rand, bicicletele posibile. Pentru ca in Olanda are densitatea cea mai mare de biciclete din lume si e bine. Dar e si periculos. Pentru ca biciclistii astia nu au timp de tine pieton si de aiureala ta dupa o noapte de calatorit. Ei au drumul lor si daca le stai in cale, asta e… nu ai avut noroc. Dar am scapat cu bine, desi nu cred ca as fi avut curaj sa ma plimb cu bicicleta, cel putin nu in Amsterdam.

Pe agenda mea au fost mult mai multe puncte de vizitat, dar in final am reusit sa vad Den Bosch, Amsterdam, Keukenhof, Marea Nordului si Kinderdijk. Destinatii variate si foarte interesante. Da, sunt convinsa ca sunt si multe alte locuri de vazut, dar pentru 4 zile, am vazut destule. Si am descoperit Olanda. Cred ca fiecare loc pe care l-am vazut m-a invatat cateceva despre spiritul olandez. Am vazut orasul cu canale si poduri, poldere, lalele si mori de vant. Cat i-am invidiat pentru morile lor, inca de cand eram mica. Nu intelegea de ce ei pot avea asa mori frumoase si ale noastre nici macar nu au aripi. Si cand am vazut un sit cu 19 mori din 1738-1740 inca functionale… nu pot sa imi exprim gandurile in cuvinte. Totul a fost la superlativ in excursia asta.

Si ca incheiere, o galerie cu cele mai olandeze fotografii pe care le-am facut.

Orange Cake for Orange Queen

Den Bosch Canal

Amsterdam mood

Don't be sad...

Lalele, lalele

Unexpected Dutch Scenery

Kindredijk

Old Nederlands

2 Responses to "Cum supravietuiesti in Olanda?"

Bine, bine, dar cum supravietuiesti in america?

binisor, discutam sapt viitoare😛

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
May 2011
M T W T F S S
« Apr   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
