Prin gaura cheii

Anca Parghel

Posted on: December 16, 2011

Au trecut doi ani. Doi ani de cand am auzit prima data o melodie cantata de ea. Doi ani de cand nu mai este sa ne cante.

Anca Parghel

De cand ne-a parasit, am auzit o multime de lucruri despre ea, cu siguranta mult mai multe decat am auzit inainte, cand era “doar” cantareata de jazz si profesoara de canto. Unele bune, altele nu chiar. Dar conteaza mai putin.

Revenind la prima melodie pe care am auzit-o, Brasil, m-a impresionat mult vocea ei. Am avut apoi ocazia sa ascult cateva cantece de Craciun, in 2008, chiar dupa moartea artistei. Atunci erau multi care se mirau ca este mai cunoscuta in strainatate decat in propria tara, eu numarandu-ma printre ei. Cum s-a putut o asemenea voce ascunde de noi? Acum, ca vine iar Craciunul si sunt departe de casa, am inceput sa ascult colinde. Si printre ele, cateva cantece pentru Craciun cantate de ea si mi-a venit ideea sa caut si alte melodii. Asa ca am descoperit ca a ramas la fel de necunoscuta pe la noi ca si inainte, dar poate si motivul pentru care se intampla asa, cantareata exceland in improvizatii, scat si percutie vocala. Nu stiti ce sunt astea? Ascultati putin. Acum faceti un mic exercitiu de imaginatie si ganditi-va la ceva cantat de Nicolae Guta sau Adi Minune. Intelegeti?

 

 

Adio, Anca Parghel.

Leave a Reply

Categories

Archives

Let’s Do It, Romania! Sa pastram Romania curata! ROMANE, FII MAI NEAMT!
December 2011
M T W T F S S
« Oct   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
